کانون وبلاگ نویسان بخش فین هرمزگان

کانون وبلاگ نویسان بخش فین هرمزگان

مکانی برای انتشار مطالب وبلاگ نویسان برتر بخش فین .آخرین اخبار بخش فین
کانون وبلاگ نویسان بخش فین هرمزگان

کانون وبلاگ نویسان بخش فین هرمزگان

مکانی برای انتشار مطالب وبلاگ نویسان برتر بخش فین .آخرین اخبار بخش فین

جملات زیبا...

- مهمترین و مهمترین و مهمترین کار ما در طول شبانه روزنماز است، نماز است، نماز

- رفیق من وسط این حرفهایی که با دیگران میزنی با خدا هم حرف بزن،با خدا رفیق شو.

- ضعف خودت را با ذکر جبران کن

 -هر دعایی غیر از دعا برای فرج کنی ضرر کردی،به جای گرفتاری خودت برای ظهور آقا دعا کن، به جاش آقا هم برای مشکل تو دعا می‌کند.

 -فرق بین امام حسین (ع) و باقی ائمه در این است که:

معرفی شهردار جدید شهر فین

آئین معارفه شهردار منتخب دوره چهارم شورای اسلامی شهر فین با حضور احمد مرادی و جمعی از مسئولین دستگاههای اجرایی شهرستان در محل سالن بخشداری شهر فین برگزار شد.

بارش برف در ارتفاعات شهر فین هرمزگان

چند روزی است که مردم شهر  فین و روستاهای اطراف سرمای شدید زمستانی صفر درجه را تجربه می کنند.

هوای شهر به دلیل بارش باران بسیار مطبوع و دل انگیز شده است .

طبق گزارش مسئول ایستگاه هوا شناسی شهر فین آقای غلام خبر دمای هوا چند روزی است که به مرز صفر درجه رسیده است ودر اوج سرما -  امشب به صفر درجه رسید.

با بارش باران امروز در فین که حدود 30 میلیمتر گزارش شده است مردم بسیار خوشجال شدند و کشاورزان دست دعا برداشتند و خدا را شکر گذار شدند. لازم به ذکر است که سرمای بی سابقه امسال در بخش فین خسارتهای بسیار شدیدی را به کشاورزان زحمت کش این منطقه تحمیل کرده است و در بسیاری از روستاهای این بخش بخصوص کهتک و لاور طبق گزارش های رسیده تمام محصولات کشاورزی از بین رفته است که این موضوع جای بسی تعصف و نگرانی دارد.

اما نکته جالب و حیرت آور این سرما و بارش های پیاپی  ریزش اولین برف زمستانی در ارتفاعات کوه باز در شمال فین بود که صحنه زیبا و حیر آوری را رقم زد و باعث تعجب همگان شد. البته نظیر همچین صحنه ای در چندین سال پیش نیز در فین مشاهده شده بود . اما عجیب تر و جالب تر اینکه در بعضی از روستاهای شمال فین بخصوص گهره و قطب َآباد طبق گزارش ها  شاهد ریزش اندک برف بودیم که این موضوع برای استان گرمسیر و جنوبی هرمزگان بسیار اندک رخ داده است . استانی که تابستانهای با گرمای 40 درجه را تجربه می کند ریزش برف شاید در ارتفاعات تازگی نداشته باشد اما در روستاها باعث غافلگیر شدن مردم شد و این نشان از سرمای شدید امسال در تمام نقاط کشور عزیزمان می باشد.

خوشبختانه امسال با تمهیدات شورای محترم و مسئولین ، مردم شهر فین مشکل چندانی در تهیه سوخت برای گرم کردم خانه های خود نداشتند که جا دارد تشکر خود را از مسئولین در این زمینه انجام دهم و از همه آنها خواهش کنم تمام تلاش خود را برای رفع دیگر مشکلات و معظلاتی که شهر گریبانگیر آنهاست انجام دهند.

در ادامه شما را به دیدن عکسهای فوق العاده زیبا از ریزش برف در ارتفاعات کوه باز شهر فین دعوت می کنم.


عکاس : مهدی محمد زاده 


 

ادامه مطلب

کشت طلای سرخ این بار در فین هرمزگان!!!!!

به گزارش وبلاگ شهر زیبای فین : زعفران گیاهی است نیمه گرمسیری و در نقاطی که دارای زمستانهای ملایم و تابستان گرم و خشک باشد بخوبی می روید. مقاومت زعفران در مقابل سرما زیاد است و لیکن چون دوران رشد آن مصادف با پائیز و زمستان و اوایل بهار است طبعا در این ایام به هوای مناسب و معتدلی نیاز دارد. در دوره خواب یا استراحت گیاه (تابستان) بارندگی یا آبیاری برای آن مضر است بنابراین کشت و کار آن در مناطق گیلان و مازندران و مناطق گرم جنوب کشور معمول نیست. اراضی آفتاب گیر و بدون درخت که ضمنا در معرض بادهای سرد نیز نباشد برای رشد زعفران مناسب است

 ولی با وجود همه شرایط سخت در پرورش این گیاه ارزشمند یکی از فرهنگیان شهر فین به نام سرکار خانم نسیم قمری طبسی موفق شد این گیاه ارزشمند را در حیاط خانه خودشان در شهر فین پرورش دهد.


 

ادامه مطلب

لیگ برتر استان

به گزارش وبلاگ والیبال شهر فین تیم والیبال فین در دوبازی قبل که با تیم های آشیان بستک در تاریخ 15 آذر و با تیم تیاب میناب در فین در تاریخ 29 آذر برگزار شد نتیجه را واگذار کرد.

بازی با آشیان 3 بر صفر و در بازی با تیاب 3 بر یک


تقدیر از رئیس اداره ثبت احوال در هفته ثبت احوال

مدیر اداره ی آموزش و پرورش در گلزار شهدای شهر فین به پاس همکاری اداره ثبت احوال با آموزش و پرورش از رئیس آن اداره در هفته ثبت احوال تقدیر کرد.

دانش آموزان بخش فین در اربعین حسینی به عزاداری پرداختند.(به روایت تصویر)

دانش آموزان مدارس منطقه ی فین در روز قبل از اربعین حسینی مراسم سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین و دعای زیارت عاشورا در مدارس برگزار کردند.


  ادامه مطلب ...

نصب و پرده برداری از ضریح مطهر امامزاده شاه علی محمد در روستای کهن بالای فین

امروز دوشنبه 2 دی ماه 92 با حضور اسحاق دستگزین مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان هرمزگان و هیئت همراه و جمع کثیری از مردم متدین و خدادوست روستاهای کهن بالا ، کهتک ، باغستان ، دمتنگ و شهر فین ضریح امامزاده شاه علی محمد در روستای کهن بالای بخش فین نصب و پرده برداری شد.

 



ادامه مطلب