کانون وبلاگ نویسان بخش فین هرمزگان

کانون وبلاگ نویسان بخش فین هرمزگان

مکانی برای انتشار مطالب وبلاگ نویسان برتر بخش فین .آخرین اخبار بخش فین
کانون وبلاگ نویسان بخش فین هرمزگان

کانون وبلاگ نویسان بخش فین هرمزگان

مکانی برای انتشار مطالب وبلاگ نویسان برتر بخش فین .آخرین اخبار بخش فین

سی و چهارمین نشست حلقه صالحین فرهنگیان بسیجی فین برگزار شد

گردهمایی عمومی بسیجیان فرهنگی فین تحت عنوان حلقه صالحین در محل نمازخانه آموزشگاه حضرت معصومه (س) مارم تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی اداره آموزش و پرورش فین مدیر حلقه صالحین فرهنگیان در رابطه با جلسه گفت: جلسه با موضوعات نکات قرآنی شامل تفاوت قرائت و تلاوت قرآن،  بیان برخی مسائل شرعی پیرامون شکیات نماز و سجده زیارت عاشورا ، دلایل پایین بودن محراب در نماز جماعت و نمازهای واجب ،بیان مطالب اعتقادی شامل اوقات نماز های یومیه از دیدگاه اهل سنت و شیعیان ،در خصوص مسائل سیاسی شامل اجرای مرحله دوم یارانه ها ، آزادی گروگانها،  بحث و تبادل نظر شد.
وی افزود: در پایان جلسه
در خصوص موضوع اصلی جلسه ( ریشه های اختلالات رفتاری بچه ها ) و تحلیل در این زمینه که در خصوص سه ریشه اختلالات رفتاری شامل فشار ببش از حد برخی خانواده ها ، امتیاز دهی برخی اولیا به رفتارهای نادرست فرزندان و عدم توجه به رفتارهای مثبت فرزندان بحث و تبادل نظر انجام گرفت و ادامه موضوع به جلسه بعد موکول شد.


منبع خبر :   روابط عمومی اداره آموزش و پرورش فین

وصیت نامه شهید غلامشاه شادابی پور

به نام خدا

بعد از حمد و سپاس خداوند و درود و سلام بر چهارده معصوم (ع) حضور شما پدر و مادر عزیزم سلام عرض می کنم و از شما طلب عفو دارم .

از شما می خواهم که مرا حلال کرده و برایم دعا کنید .

اما بعد ، برادران و خواهران گرامی از شما نیز عذر خواهی دارم و امید وارم که نصایح مرا در مورد احترام به والدین و حفظ شئونات اسلامی پذیرا باشید و همیشه در حفظ و عمل به اصول و فروع دینی که خون بهترین انسان های ملکوتی به خاطر آن ریخته شده ضمن این که رنج ها و مصائب و اذیت و آزارها دیده اند ، کوشا و مجد باشید یعنی وصی پیامبر و قرآن و سنت را رها نکنید .

نظام جمهوری اسلامی ودیعه الهی است که ماحصل مجاهدت ها و سنت ها است . از رهبر حرف شنوی داشته باشید و در صیانت از دستاوردهای نظام شکوهمند اسلامیمان از هیج چیزی دریغ نداشته باشید ....

ادامه مطلب

زندگینامه شهید غلامشاه شادابی پور

شهید غلامشاه شادابی پور فرزند مصطفی در مورخ نهم آذرماه سال 1350 در روستای رضوان در خانواده ای مذهبی چشم به جهان گشود .

دوران کودکی را در زادگاهش سپری کرد و تحصیلات خود را تا پایه سوم راهنمایی در آنجا به پایان رساند و به دلیل نبود دبیرستان از ادامه تحصیل صرف نظر کرد .

در تاریخ دهم دیماه 1368 به استخدام نیروی انتظامی  در آمد و پس از گذراندن دوره های مختلف در قلعه قاضی ، مشهد و کرمان در نهایت جهت خدمت به ناحیه انتظامی بم اعزام گردید . و پس از چندین مرحله انتقال و انتصاب به عنوان فرماندهی تیم و نارنجک انداز و معاونت گروه پایگاه سرراهی منطقه راین در تاریخ 28شهریور1370 پس از درگیری در حوزه استحفاظی در اثر اصابت گلوله به درجه رفیع شهادت نائل گردید .

منبع : گل سرخ چادر من

نوروز(شعری از شاعر فرهنگی فین م ب = متخلص به پیروز )

عیدنوروزچون رسدبرف هاراپارومی کند          درنظرخورشیدراپهلوبه پهلومی کند

هردرختی سایه بی منت دهدبررهگذر          بادبی مزدبرگهای خشک راجارومیکند

سنبل وسوسن که رویدعشق ایدپدید          بلبل مست ونواخوان هرگلی بومی کند

چشمه هاپرآب می گرددازبرف شتا             آسمان چون صاف گردد،ستاره سوسومی کند

خورشیددرروزطعنه می زندبرنورماه              ماه درتاریکیّ شب دست خودرومی کند

این همه تغییرازلطف خدای قادراست           شکراوواجب که پیروزراغزل گومیکند

کشف بقایای آسیاب آبی قدیمی در شهر فین

به گزارش فین آنلاین: «باران های شدید و سیل آسای اخیر علاوه بر خساراتی که به شهر فین وارد نمود در برخی موارد هم فوایدی را به همراه داشت, آسیاب آبی قدیمی که پس از پایان سیل در مجموعه گردشگری چربه مارم نمایان شد یکی از این موارد است. بقایای این آسیاب که در سمت چپ چربه مارم نمایان شده است نشانگر قدمت بیشتر این مجموعه بیش از آن چیزی که تا به حال فرض می شد می باشد.بنظر می رسد که این آسیاب قبل از آسیاب های کنونی در این مجموعه ساخته شده است واحتمالا پس از تخریب ,آسیاب های کنونی که در سمت راست چربه قرار دارند جایگزین آن شده اند. البته برخی گفته ها براین اساس است که تعداد آسیاب ها در گذشته 5 یا 7 عدد بوده است که از میان آنها تنها این 2 آسیاب باقیمانده اند... البته نظر قطعی در مورد قدمت این بنا تنها پس از بررسی کارشناسی به طور صحیح مشخص می شود.اما چیزی که تاکنون به چشم می خورد این است که متاسفانه این بناهای تاریخی گویا از دید مسئولین چیز مهمی بشمار نمی آیند....»


                 

           


ادامه مطلب

آسیاب آبی چربه مارم در شهر فین

به گزارش فین آنلاین: «مجموعه تفریحی,گردشگری چربه مارم در شهر فین هرمزگان با داشتن آسیاب های آبی نشانی از از قدمت و اهمیت این منطقه در امرار معاش اهالی آن دارد.به نقل از ریش سفیدان: در گذشته ای نه چندان دور مردم محله مارم و شهر فین گندم هایی را که به دست خود می کاشتند برای آرد کردن به این آسیاب های آبی می آوردند.آین آسیاب های آبی که از جنس سنگ وساروج می باشند با گذشت سال های متمادی هنوز نیز در جای خود پا برجا هستند و به جاذبه های تاریخی تبدیل شده اند.چه نیکوست که با افزودن نام این آسیاب ها به لیست منابع تاریخی شهر فین و ترمیم و مراقبت از آنها از فرسایش این بنا های تاریخی جلوگیری شود



ادامه مطلب



سد خاکی روستای کهتک فین

فین آنلاین: « این سد خاکی که در نزدیکی روستای کهتک از توابع بخش فین هرمزگان قرار دارد با داشتن طبیعتی کوهستانی مکانی دیدنی برای گردشگران فراهم آورده است.ارتفاع این سد حدود 20 متر می باشد و اطراف آن را کوه های مرتفع احاطه نموده اند


ادامه مطلب

آغاز فصل مغ هوار درشهر فین

به گزارش فین آنلاین: « هر ساله با اتمام فصل زمستان و شروع فصل بهار و شکوفه دادن درختان خرما ،مردم شهر فین عمل گرده افشانی را برای درختان خرما انجام میدهند که این کار در شهر فین هرمزگان به هوار دادن مغ ( گرده افشانی نخل)معروف می باشد.در هنگام هوار دادن نخیلات قطعه ای از شکوفه های نخل نر را در لابه لای شکوفه های نخل ماده قرار میدهند وبا اینکار عمل گرده افشانی صورت میگیرد و باعث میشود که نخل محصول پربارتر و با کیفیت تری بدهد