کانون وبلاگ نویسان بخش فین هرمزگان

کانون وبلاگ نویسان بخش فین هرمزگان

مکانی برای انتشار مطالب وبلاگ نویسان برتر بخش فین .آخرین اخبار بخش فین
کانون وبلاگ نویسان بخش فین هرمزگان

کانون وبلاگ نویسان بخش فین هرمزگان

مکانی برای انتشار مطالب وبلاگ نویسان برتر بخش فین .آخرین اخبار بخش فین

نگاه سیاسی به آموزش و پرورش موجب عقب ماندگی استان هرمزگان شده است

خبرگزاری مهر: نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نگاه سیاسی به آموزش و پرورش موجب عقب ماندگی استان هرمزگان شده، گفت: نگاه سیاسی به دستگاه آموزش و پرورش که متولی مهمترین مسئولیت را درجامعه دارد، صدمات جبران ناپذیری را به استان وارد کرده است.

سید عبدالکریم هاشمی نخل ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه نگاه ویژه ای به آموزش وپرورش استان باید داشته باشیم، گفت: نگاه های سیاسی به آموزش وپرورش در هرمزگان موجب عقب ماندگی این استان در زمینه های آموزشی،پرورشی،تربیت نیروی انسانی فرهیخته،قبولی دردانشگاها،رتیه های کنکور ورتبه های تک رقمی شده است.

  

وی افزود: هر کسی می خواهد اعتماد مردم را جلب کند و یا نیاز به رأی مردم برای ورود به مجلس، شورای شهر و یا در فکر گرفتن کرسی ریاست جمهوری و وزارت باشد، اولین ضربه را به دستگاه تعلیم وتربیت می زند و با گماشتن نیروهای منصوب به خود جای بسی تأسف است.

هاشمی خاطر نشان کرد:همیشه دعواهای سیاسی بر سر آموزش وپرورش است و این روند تا سطح بخش هاومناطق نیزادامه داردتا جایی که یک فراش و خدمتگزار مدرسه نیز مستثنی نیست که مثلا ما باید بفهمیم که این خدمتگزار با کدام جناح سیاسی است و اگر در انتخابات برای ماکارنمی کند بایدجابجا شود وداشتن این دیدگاه، بزرگترین ضربه به آموزش و پرورش است.

نماینده مردم شرق هرمزگان درمجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید نگاه ویژه و دلسوزانه ای به آموزش وپرورش داشته باشیم و مساعدت و همیاری با این دستگاه برای پیشبرد اهداف و مسائل فرهنگی و علمی درجامعه داشته باشیم نه رسیدن به مقاصدسیاسی یک جناح را در اولویت قرار دهیم.

این مسئول به بهره گیری از تجارب مفید و ارزنده استان های موفق در زمینه های علمی در کشور تأکید کرد و تقویت بنیه علمی دردانش آموزان، برگزاری کلاس های جبرانی و تست، استفاده از اساتید برجسته، توسعه دانشگاهها و حوزه های علمیه را از مهمترین اولویت های کاری برای ورود دانش آموزان در دانشگاهها در کنکور سال آینده برشمرد.

سیستم توزیع امکانات در کشور ناعادلانه است

نماینده مردم شرق استان در مجلس شورای اسلامی گفت: سیستم اداری درکشور ما به گونه ای است که همه امکانات اول درکلان شهرها و مراکز استانها توزیع می شود و هر چی رسید به شهرستانها می دهند.

هاشمی نخل ابراهیمی افزود: یک مدیر نباید منفعل باشد ودرسطح بخشنامه عمل کند بلکه باید فراتر از آن باشد برای گرفتن اعتبار، امکانات و خدمات بیشتر برای شهرستان فعال باشد.

هاشمی با انتقاد از نحوه توزیع امکانات کشور به صورت متمرکزگونه و قطب گرا،تصریح کرد: تمام سرمایه ها اول درتهران و کلانشهرها وسپس مراکز استانها توزیع می شود و درنهایت هرچی باقی ماندبه شهرستانها می رسد.

نماینده مردم شرق استان درمجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اگرمسئولی بنشیند که چه می شود و طبق بخشنامه چه به شهرستان می رسد،بدانید که خبری نیست وشاید حداقل ها به شما برسد.

وی خاطر نشان کرد: برای گرفتن اعتبار و سهم بیشتر برای شهرستان خود نیاز است تلاش بیشتر، رایزنی های مختلف و راههای ارتباطی موثر تردر استان داشته باشید و دراین مسیر از کمک فرماندار ونیز نماینده مردم درمجلس شورای اسلامی می توانید بهره بجویید.

هاشمی با تقدیر از تلاش همه مدیران دستگاه های اجرایی و خصوصا تلاش مضاعف آنهادردوسال اخیرکه کشوردرتحریم بسر می برد،اضافه کرد: توقع ما ارتقاءسطح کیفی و کمی خدمت در دستگاهها است وخدمت بی منت همراه با تلاش و کاربرای رضایتمندی خداوند و مردم بهترین ذخیره ما مسئولان برای آخرت است.

منبع: ایرنا

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.