پخش زنده ممنوع / حکایت صدا و سیمای هرمزگان در ورزش

http://s3.picofile.com/file/8227732100/Hormozgani_enteghad.jpg

 

" تصورش برای هرمزگانیها دیگه عادی شده ، مسابقه تیم محبوبش ساعت 17 شروع میشه و وقتی شبکه استانی خلیج فارس رو میگیره ، میبینه به جای پخش زنده مسابقه ، داره تکرار یک مستند مربوط به شهرهای دیگه پخش میشه .. اما زمانی که مسابقه تیم محبوبش در شهر دیگه ای در حال برگزاریه  از طریق ماهواره های استانی به راحتی کل بازی رو می بینه و این حسرتی که در دل هرمزگانیها جای گرفته که شبکه استانی متعلق به مردم این شهر است یا خیر؟ "

در اینکه صدا و سیما بیشترین تاثیر در دیده شدن یک رشته ورزشی یا ورزشکار را دارد بر کسی پوشیده نیست، و برعکس صدا و سیما به دنبال پخش برنامه هایی است که هم بتواند برای مردم سرگرم کننده باشد و هم بیننده های زیادی را درگیر خودش نماید در این بین پخش زنده مسابقات ورزشی جز الویت اکثر شبکه های تلویزیونی و ماهواره ای است ، حال چرا این قضیه در استان ما سنخیت ندارد یک علامت سواله که مسئولین صدا و سیمای خلیج فارس باید پاسخگوی آن باشند ؟؟؟

اگر به 9 سال پیش بازگردیم به زمانی که تیم فوتبال شهرداری بندرعباس در رقابتهای لیگ دسته اول کشور فعالیتش را آغاز کرد و به سرعت به یک تیم محبوب در بین مردم استان تبدیل شد ،علت اصلی آن پخش زنده و دیده شدن بازی های این تیم بود تا حدی که در آن سال فوتبال به محفل اصلی  گفتگوی خانواده های هرمزگانی مبدل شده بود .

باشگاه شهرداری که در دو سال اول سودای صعود به لیگ برتر را در سر می پرواند از دادن هزینه برای پخش زنده دیدارهایش ابایی نداشت ، با ورود باشگاه آلومینیوم به رقابتهای لیگ یک و اینکه این باشگاه برخلاف شهرداری تمایلی به پرداخت همچین هزینه هایی نداشت و معتقد بود که این کار وظیفه شبکه استانی  است ، این تناقض کاملا به چشم می امد ، به هر حال در این سالها برای پخش  بازی های فوتبال در لیگ دسته اول  بحث های زیادی شده که با پیگیری استانداران وقت و اداره ورزش و جوانان در بعضی مواقع به سر انجام رسید و در بعضی مواقع خیر ...

اما مبحث اصلی ارتباط به پخش زنده مسابقات در بالاترین سطح کشور دارد، حق پخشی که دیگر در رقابتهای سطح اول (لیگ برتر) کشور معنایی ندارد به جز خودخواهی یک نهاد ، نهادی که وظیفه اش حمایت است  ...

اگر کمی با دقت به ناکامی های ورزش هرمزگان نگاه کنیم ، بدون شک شبکه استانی را به دلیل عدم حمایت از تیم های ورزشی را می توان در صدر مقصرین دانست ، باشگاههایی مثل استقلال زرین قشم و البدر بندرکنگ که در بالاترین سطح بسکتبال ایران یعنی سوپر لیگ باشگاههای کشور حضور داشتند و به علت عدم دیده شدن و حمایت از ادامه شرکت در این رقابتها انصراف دادند ، تیم هایی که بودجه اندکی در اختیار داشتند و انتظار حمایت از مسئولین برای ادامه حیات ورزشی شان داشتند ، اما نه تنها از نظر مالی تامین نشدند بلکه شبکه استانی نیز هیچ حمایتی از این تیمها که از دیگر نقاط استان بودند به عمل نیاورد  تاسبب ایجاد انگیزه و دلخوشی در بین مدیران این تیمها شود، یا تیم شهرداری در لیگ برتر تکواندو و فوتبال ساحلی و ... و دیگر تیمهایی که همچنان مورد بی مهری قرار دارند.

اینکه شبکه استانی در حمایت از تیمهای ورزشی استان کار بخصوصی انجام نداده است شکی نیست ، اما جای تعجب دارد که چرا در مورد تیم تازه لیگ برتری شده آذرخش که از دل مردم این استان بیرون آمده است نیز این اتفاق ناخوش آیند رخ داد ، آیا برای مردم پخش بازیهای جوانان استانشان که با وجود ناملایمتها برای استانشان افتخار آفرینی میکنند ، انتظار زیادیست ؟ ، تیم آذرخش فقط متعلق به شهر بندرعباس نیست و دیگر مردم هرمزگان که در نقاط مختلف این استان زندگی می کنند و امکان حضور  در محل برگزاری مسابقه برایشان فراهم نیست ، انتظار دارند بازی تیم محبوبشان را از طریق شبکه استانی ببینند.

در ابتدای شروع فصل فقط دو بازی خانگی آذرخش روی انتن رفت و انتظار می رفت که این روند ادامه یابد ، اما درخواست هزینه بالا از تیمی که در پرداخت حداقل دستمزد بازیکنانش عاجز است .. عاقلانه به نظر نمی رسید تا تنها نتیجه آن تنهاتر شدن تیم آذرخش باشد و اگر حمایت هوادارن نبود چه بسا این تیم هم به سرنوشت دیگر تیمهای ناکام استان دچار میشد و اگر این مشکلات رفع نگردد چه بسا این اتفاق تلخ به واقعیت تبدیل گردد.

وقتی که عباس  روز پیکر سرمربی آذرخش در آخرین مصاحبه اش می گوید که ما تنهای  تنها هستیم ، ... جای تعجب ندارد وقتی  سازمانی همچون صدا و سیما که امکانات و زمینه لازم برای حمایت از این تیم را دارد ، از این کار امتناع می کند وای به حال دیگر نهادهای استان !!!

صدا و سیما با پخش زنده می توانست اسپانسرها را وارد گود کند و علاوه بر درامدزایی برای خود با دیده شدن تیم آذرخش کمکی هم به این تیم نماید ؛ اما راحت ترین راه را برگزید ، در آمدزایی از خود تیم ، که تجربه نشان داده که تیمهای استان نه توانایی و نه میلی به پرداخت همچین هزینه ای نامربوط دارند !!!

حال امیدواریم که با یک تعامل  بین طرفین این مشکل رفع گردد و شور و هیجان  رقابتهای ورزشی دوباره به خانه های مردم هرمزگان راه یابد .

در آخر شما را به خواندن چند نظر از هم استانی ها در مورد پخش زنده بازیها در روابط عمومی صداو سیما جلب می کنیم:

 

http://s3.picofile.com/file/8227733484/enteghad2.jpg

گردهمایی و پاکسازی محوطه ی تاریخی حمام گپ بندرعباس

گزارش اختصاصی هرمزگانی دات نت :

گردهمایی و پاکسازی محوطه ی تاریخی حمام گپ بندرعباس + تصاویر

گزارش : علی آرمان نژاد / عکاس : رهبر امامدادی

به گزارش هرمزگانی دات نت ، در روز چهارشنبه مورخ 2 بهمن ماه از ساعت 16 در محوطه حمام گپ بندرعباس برنامه ای تحت عنوان گردهمایی و پاکسازی این اثر تاریخی  برگزار شد .
در این برنامه جوانان فعال و علاقه مند به  تاریخ و فرهنگ هرمزگان  با اعتقاد به اینکه تاریخ و فرهنگ گذشتگان ما جزئی جدا ناشدنی از زندگی ماست ، اقدام به پاکسازی این محوطه کردند . از آن جهت که دیوارکشی دور حمام گپ پس از پیگیری های سال  گذشته انجام شده بود داخل حمام چندان مورد آسیب قرار نگرفته بود اما درون محوطه به شکل تاسف باری تبدیل به مکانی برای ریختن زباله شده بود .
این برنامه پاکسازی که با گفتگو در مورد آثار تاریخی هرمزگان نیز همراه بود حدود 2 ساعت ادامه داشت و سپس بنرهایی با مضنون به دعوت شهروندان برای همکاری در جهت حفظ این آثار تاریخی و عدم ریختن زباله در این مکان نصب گردید و در پایان با امضاء شرکت کنندکان در زیر نامه ای که برای ارائه به شورای شهر در همین رابطه  تهیه شده بود ، خاتمه یافت .

متن نامه و گزارش تصویری در ادامه مطلب:

ادامه نوشته

تلنگر /  در پنجمین روز زلزله ، 17 دی ماه در بستک ...

تلنگر - در پنجمین روز زلزله ، 17 دی ماه در بستک ... / در سه برداشت /

برداشت اول : ( در کنار کودکان زلزله زده )

حرکت ساعت 6و نیم صبح زیر بارش شدید باران به سمت بستک ، بارانی که مردم جنوب همیشه انتظارش رو دارند ولی با وجود وضعیت مردم بستک تا حدودی حس خوبی رو نسبت به این بارندگی نداشتم . . آیا رفتن ما فایده ای داره ؟ آیا توی این شرایط می تونیم کمکی انجام بدیم ؟

رانندگی زیر بارش بارون  با وجود خطراتش توی مسیری که اولین باره داری میری و برات همه چیز تازگی داره ، از جاده کهورستان تا خود جاده بستک چیزی که زیاد به چشم میاد آب انبارهایی که به فواصل مختلف وجود داره و در نوع خودش ویژگی و جذابیت خاص اون منطقه به حساب میاد .

درج در ادامه مطلب ....

ادامه نوشته

هفتمین سال بدون ناصریا ...


امروز دهم دی ماه ، مصادف با زادروز زنده یاد ناصر عبداللهی .. هنرمندی که به موسیقی هرمزگان وجهه خاصی داد .. و ماندگار شد در دلهای مردم این سرزمین ..
هفتمین سال بدون ناصر .... ( روحش شاد و یادش گرامی )
هر چه بود غریب بود ..
هر چه بود ، هیچ نشانه ای از تو نداشت ...
هر که بود خاموش بود ، ولی دلتنگ به لبخندی دوباره ... ولی افسوس ...

10 دی ماه زادروز "ناصر عبدالهی" هنرمند فقید هرمزگانی‌ست. به این بهانه گفت‌گوی مختصری با ایشان که تابستان 85 توسط "مرتضا صفا" انجام شده را‌ بازنشر می‌کنیم.

درج در ادامه مطلب ....

ادامه نوشته

گزارشهای آذرماه هرمزگانی دات نت - جمعیت امام علی (ع) هرمزگان

شب یلدا می تواند آغاز خدمت عاشقانه و ادای دین انسانها به هستی باشد و آیین « یلدا در کوچه های فقر »  فرصتی فراهم نمود تا در تاریک ترین و بلندترین شب سال ، خورشیدی در دل کودکان شهرمان برافروزیم . خورشیدی که یخِ تنهایی آنان را آب کند و سرمای اندوه را در دل های کوچکشان مغلوب  سازد  .

برای مشاهده گزارش فعالیتهای جمعیت امام علی (ع) هرمزگان روی لینک های ذیل کلیک کنید .

گزارش همایش طفلان مسلم

آیین یلدا در کوچه های فقر بندرعباس 1

آیین یلدا در کوچه های فقر بندرعباس 2

گزارش تصویری - دومین نمایشگاه عکس هرمزگان

اینک بندرعباس ...

از پنجره هواپیما بیرون رو تماشا میکردم ، کم کم شهر بندر از دور نمایان میشد ، واقعاً از این بالا منظره زیبایی داره ، شاید زیباییش به خاطر دریایی که کنارشه ، دریایی که نمیدونم حالا اسمش خلیج اینوری یا اونوریه ، متاسفانه تو سفرهام به کشورهای خارجی برعکس چیزی که مردم ایران فکر میکنند رو شاهدش بودم ، شاید علتش تبلیغات گسترده کشورهای عربیه که میخوان برای خودشون توی سطح جهان اسم و رسمی پیدا کنن ، خدا وکیلی از درآمد نفتیشون به خوبی استفاده کردند برای مطرح کردن خودشون و کشور ما هم حالا حالا ها درگیر مبارزه با تحریم هایی که گریبانشو گرفته ، چه میشه کرد ، ایستادن پای آرمان های انقلاب این چیزا رو هم داره ...

نمیدونم بندر حالا چه شکلی شده ، یادمه آخرین باری که با پدرم اومده بودم ، کلاس چهارم ابتدایی بودم ، چیزی که از اون موقع یادمه اون اتاری سگا بود که پدرم از بازار شهرداری برام خرید ، زیبایی اون بازار با تموم سادگیش این بود که چسبیده به دریا بود و آخر بازار که میرسیدی صدای زیبای دریا و موجهایی که به دیواره ی بازار می خوردند ، رو هم میشنیدی ، بعدش هم رفتیم کنار دریا آب تنی کردم ،پدرم رفت پیش عکاس هایی که اونجا بودن و چند تا عکس یادگاری گرفتیم ... خیلی خوش گذشت تا اون موقع دریای جنوب رو از نزدیک ندیده بودم ، ولی به نظرم حالا باید خیلی تغییر کرده باشه به نوعی همه دیگه بندرعباس رو به عنوان پایتخت اقتصادی کشور میدونند ...

میهماندار هواپیما اعلام کرد که تا دقایقی دیگه هواپیما در فرودگاه بین المللی بندرعباس میشینه ، ..

درج در ادامه مطلب ...

ادامه نوشته

قهرمانی تیم فوتبال ساحلی بانوان شهرداری بندرعباس ...

تبریک به همه هرمزگانیون عزیز بابت قهرمونی تیم فوتبال ساحلی دختون بندر 

تیم شهرداری با به ثمر رسوندن 63 گل و دریافت 11 گل در مجموع 6 دیدار عملکرد فوق العاده ای از خودش تو ای دوره از لیگ برتر به نمایش اینهاد که نشون دهنده ی توانایی و استعداد بالای دختون هرمزگانی تو ای رشته ساحلی به شمار اتات ..
به افتخار تیم فوتبال ساحلی دختون بندر .. که هم دل مردم بندر شاد شکه و هم اقتدار خودشو به رخ کل کشور شکشید .. نماینده استان با سه عنوان قهرمونی و یه نایب قهرمونی پرافتخار ترین تیم کشورن ...

گزارش کامل مرحله نهایی لیگ برتر بانوان فصل92 در ادامه مطلب ...

ادامه نوشته

همایش آیین طفلان مسلم در بندرعباس

گزارش اختصاصی هرمزگانی دات نت :

همایش آیین طفلان مسلم در بندرعباس              گزارش : علی آرمان نژاد



به گزارش هرمزگانی دات نت ، در روز تاسوعای حسینی ، خانه علم شهناز بندرعباس میزبان همایش طفلان مسلم بود. این همایش با شعار (برای طفلان مسلم دیروز می گرییم، آیا برای طفلان مسلم امروز می کوشیم؟ ) و محوریت آزادسازی کودکان و نوجوانان در بند و با هدف آگاهی بخشی نسبت به عوامل ریشه ای بروز این اتفاقات در میان نوجوانان برگزار شد .

درج در ادامه مطلب ....

ادامه نوشته

اولین همایش شام عیاران در محله شهناز بندرعباس

گزارش اختصاصی هرمزگانی دات نت :

اولین همایش شام عیاران در محله شهناز بندرعباس + تصاویر

گزارش : علی آرمان نژاد / عکاس : محمدرضا مرادی

به گزارش هرمزگانی دات نت ، اولین آئین " شام عیاران " هرمزگان در مورخ بیست و سوم آبان ماه در شب عاشورای حسینی ( شام غریبان ) ، در محله شهناز بندرعباس برگزار شد . هدف از برگزاری این آئین که همزمان در دره فرحزاد تهران ، محله اسماعیل آباد مشهد و شهر قوچان نیز برگزار شد اعلام بیزاری از اعتیاد فراگیر در جامعه می باشد .

درج در  ادامه مطلب ..

ادامه نوشته

گفتگویی با ناصر منتظری ...

اسپانیا در انتظار آهنگساز و خواننده هرمزگانی
وقتی ادبیات بر موسیقی ارجح می شود


ناصر منتظری را کمتر مخاطبی به نام خواننده و آهنگساز می شناسد و عده ای او را خواننده و موزیسینی خاص می دانند. آثار او اغلب از ترانه های ابراهیم منصفی بوده و سادگی، تاثیر گذاری و پیش رفتن موسیقی و کلام به موازات هم در فرم قطعات، از جمله خصوصیات بارز آثار این هنرمند است از این رو منتظری برای اجرای کنسرت به اسپانیا دعوت شد.

درج در ادامه مطلب ...

ادامه نوشته

گفتگوی منتشر نشده با ملامحمد ژیانفر، چهره تاثیرگذار هنرهای آیینی؛ این محرم بدون «ملامحمد»

گفتگوی منتشر نشده با ملامحمد ژیانفر، چهره تاثیرگذار هنرهای آیینی؛
این محرم بدون «ملامحمد»

 «مرحوم ملامحمد ژیانفر» از چهره‌های تاثیرگذار در هنرهای آیینی و مذهبی هرمزگان است او مردادماه امسال درگذشت و پس از نزدیک به هفتاد سال نوحه‌خوانی و شبیه‌خوانی؛ هرمزگان این محرم را بدون او گذراند. 

 اما نوحه‌های او همچنان زمزمه می‌شوند و تا این زمزمه‌ها و همخوانی‌ها  ادامه دارد حضور او هم حس می‌شود. ملامحمد را از جنبه‌های مختلفی می‌توان نگاه کرد. جدای از اینکه نوحه‌سرا و نوحه‌خوان بوده و جدای از اینکه نقش پر رنگی در اعتلای تعزیه هرمزگان داشته؛ علاوه بر اینها او ارتباط نزدیکی با چهره‌های فرهنگی هم عصر خود داشته است که به برخی‌ از آنها در همین گفتگو اشاره می‌شود. اما نکته‌ای که شاید دور از این مقال باشد اینکه او پدر «عبدالله ژیانفر» است همان شخصی که چندی پیش نامش به خاطر نجات جان دو کودک و جان سپردن خودش در دریا بر سر زبان‌ها افتاد. در این گفتگو عبدالله هم در کنار پدرش حضور دارد.

ادامه نوشته

هجدهم مهرماه .. طعم اولین سالگرد

هجدهم مهرماه ، طعم اولین سالگرد ... ( به دو زبان بندری و فارسی )


همینطوری که به گلهای رز داخل جعبه نگاه میکردم با خودم احساس کردم ، امشب می تونه یکی دیگه از شبهای  قشنگ زندگیم باشه ، دقیقاً یک سال پیش بود که پس از چندین سال انتظار به آرزوم رسیدم و تونستم با دختری که رویاهای زندگیم رو باهاش میدیدم ، ازدواج کنم و امشب اولین سالگرد ازدواجمون ... ، و همیشه تجربه اول هر چیزی دلچسب به نظر میاد .

دسته گل رزهای صورتی تزئین شده رو از آقای گلفروش تحویل گرفتم و سوار ماشین شدم تا به سمت تقاطع فاطمیه  ، محل کارش برم ..

داخل ماشین منتظرش نشستم ، تا اینکه  اومد ، ....

درج در ادامه مطلب ...

ادامه نوشته

گزارشات هرمزگانی دات نت در مهر و آبان ماه92


نمایشگاه دست دوزهای چرمی نیله*به همراه گفتگو

گزارش تصویری - نمایشگاه عکس * هرمزگان من *

نمایشگاه پوستر * جفت گیری چشم ها *

بیست و پنجمین جشنواره تئاتر هرمزگان

تصاویر نمایش برگزیده جشنواره تئاتر

تصاویر تجمع اعتراض آمیز مردم بندرعباس1

تصاویر تجمع اعتراض آمیز مردم بندرعباس  2

گزارش و عکس : علی آرمان

نه 1مترکم و نه 1متر زیاد ( اتحاد هرمزگانی ) ...

در رابطه با طرح جدایی بخشی از شهرستان گاوبندی و الحاق به استان فارس می تونید ، تمامی تجزیه و تحلیل این طرح و نظرات مختلف مردم ، هنرمندان و مسئولین استان هرمزگان رو از لینک ذیل مشاهده کنید ..

( اتحاد هرمزگانی ) ...

http://www.hormozgani.net/Forum/forum-f8/topic-t1399.html

به یاد روزوی نه چندان دور ... ( مدرسه مفتح )

به یاد روزوی نه چندان دور ... 
اول مهرماه ، روز بازگشایی مدارس ..
اوایل دهه 80 - دبستان شهید دکتر محمد مفتح ... ( میدان برق - جنب مسجد امام - روبروی بازار اوزیها )

مدرسه ای که حالا هیچ چی ازش باقی نموندن .. ولی خاطراتش توی ذهن تک تک چوکویین که ایجا درس شخوندن ...