کانون وبلاگ نویسان بخش فین هرمزگان

کانون وبلاگ نویسان بخش فین هرمزگان

مکانی برای انتشار مطالب وبلاگ نویسان برتر بخش فین .آخرین اخبار بخش فین
کانون وبلاگ نویسان بخش فین هرمزگان

کانون وبلاگ نویسان بخش فین هرمزگان

مکانی برای انتشار مطالب وبلاگ نویسان برتر بخش فین .آخرین اخبار بخش فین

همایش کوهنوردی شهر فین هرمزگان |پایگاه اطلاع رسانی فین هرمزگان

به گزارش فین آنلاین: «همایش بزرگ کوهنوردی وررزشکاران شهر فین هرمزگان در تاریخ 1392/11/17 برگزار گردید.این کوهنوردی که به مقصد لاورکوه بود در ساعت 6:30 شروع شد و در ساعت 12:30 خاتمه یافت. خاطره نامه ای از طول مسیر این کوهنوردی آماده شده است که در ادامه قابل مشاهده می باشد.

یک روز بیاد ماندنی

هفدهم بهمن ماه سال 1392....حدود ساعت 6:30 دقیقه بود که افراد گروه در کنار حمام فین دور هم جمع شدند.هنوز خورشید بطور کامل طلوع نکرده بود و هوا سرد بود.اما بنا به نظر افراد باتجربه گروه که می گفتند با شروع حرکت و پیمودن قسمتی از مسیر بدن خود به خود گرم می شود کسی لباس گرم اضافی با خود نیاورد. حرکت آغاز شد. مسیر دارای شیب تقریبا یکنواختی بود همه شروع خوبی داشتند اما کمی که از کوه بالا رفتند کم کم فاصله بین افراد بیشتر می شد.

 

 

جوان تر ها و افرادی که بدن آماده تری داشتند در جلو گروه حرکت می کردند و تعدادی که ضعیف تر بودند و یا برای بار اول بود که این مسیر را می آمدند کم کم از دید خارج شدند. به همین دلیل تصمیم بر این شد تا توقف کنند و گروه پس از استراحتی کوتاه دوباره بصورت پیوسته حرکت کند.پس از طی این مسیر همه گرم شده بودند اما باد سردی که می وزید کمی اذیت کننده بود. بعد از استراحتی کوتاه دوباره حرکت شروع شد و این بار راهنماها که در جلو گروه بودند آهسته تر حرکت می کردند تا کسی عقب نماند.با گذشت زمان و افزایش ارتفاع بلاخره نور خورشید نمایان شد و سوز آن باد سرد را بی اثر کرد.دیگر چیزی به مقصد نمانده بود,و با گذشتن از آخرین بلندی ,دشت همواری که مقصد گروه بود نمایان شد.حال همه برای رسیدن از هم پیشی می گرفتند.حدود ساعت 8:45 دقیقه بود که بلاخره به مکان مورد نظر که به لاور کوه اول معروف بود رسیدیم. زیراندازها انداخته شدند و کوله ها روی آنها گذاشته شد.چند نفر مأمور شدند تا آتشی روشن کنند.اما باد مانع از روشن کردن آتش می شد.پس دور هم حلقه زدند و سرانجام آتش روشن شد....




تصمیم بر این شد تا, قبل از خوردن صبحانه دارتوپ بازی کنند.گروه به دو دسته تقسیم شد و بازی شروع شد.حال دیگر باد قطع شده بود و دمای بدن نیز متعادل شده بود پس لباس های گرم را بیرون آوردند و مشغول بازی شدند.بعضی ها که در این بازی برای خود استاد بودند,اما تعدادی نیز بودند که با قوانین بازی آشنایی نداشتند و مهارت کمی داشتند که پس از پرتاب چند توب کم کم راه افتادند و بازی حسابی گرم شد.اینقدر بازی جذاب و مفرح بود که کسی مایل نبود بازی تمام شود ولی خب کم کم انرژی ها داشت تمام می شد... پس بساط صبحانه پهن شد و همه دور سفره نشستند.علاوه بر صبحانه ای که تدارک دیده شده بود هر کس که با خود تغذیه و تنقلاتی آورده بود بر سر سفره گذاشت و سفره کاملا پر و متنوع شد. شور و نشاطی که بر گروه حاکم بود کاملا قابل مشاهده بود.هر کس که صبحانه خورده بود خاطره ای تعریف می کرد و خنده را بر لب تمام اعضای گروه می نشاند.جمع بسیار صمیمی و یک رنگی شده بود و به معنای واقعی کلمه «ما» معنا پیدا کرده بود.



لاورکوه فین

پس همه دور هم جمع شدند تا چند عکس یادگاری بگیرند تا به قول خودشان بعدا مدرکی برای فرزندانشان داشته باشند وقتی که می گویند ما قبلا کوهنورد بودیم!


تصیم جمع بر این شد که مسیر بازگشت متفاوت باشد. حدود ساعت 11:30بود که حرکت به سمت پایین کوه شروع شد.مسیر انتخاب شده که از درون دره می گذشت جذابیت و زیبایی بیشتری داشت و البته کمی هم مشکل تر و طولانی تر. اما نشاطی که گروه داشت سختی مسیر را آسان می کرد.




قسمتی از مسیر طی شد در طول مسیر آثار بارندگی چند روز گذشته و سبزه هایی که تازه روییده بودند نمایان بود.چاله هایی که در زبان محلی به «بُنگِر» معروف هستند پر از آب باران بود و کسانی که تشنه بودند از آب خنک آنها می نوشیدند.



کم کم داشت آثار خستگی در گروه آشکار می شد پس در پناه صخره ای دور هم جمع شدند و دوباره شوخی ها و خنده ها شروع شد.




پس از اینکه کمی از خستگی افراد کم شد دوباره حرکت شروع شد. دیگر راه زیادی نمانده بود,پس از گذشتن از چند دههنه کوه, ناگهان نمایی از شهر مشخص شد.حال دیگر راه هموار شده بود.....سرانجام حدود ساعت 12:30دقیقه بود که به شهر رسیدیم.و پس از خداحافظی هر یک از اعضای گروه راه خانه خود را پیش گرفتند....

منبع: فین آنلاین

راوی: حسن زحمت کش

عکاسان: سلیمانی, پور رضایی , زحمت کش








نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.